Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας της ΣΤ' τάξης για τα δικαιώματα του παιδιού
Η σειρά του προγράμματος έγινε με βάση της τέσσερις βασικές κατηγορίες δικαιωμάτων
Α) Επιβίωση
Β) Ανάπτυξη
Γ) Προστασία
Δ) Συμμετοχή
Γενικός σκοπός :
Να αποκτήσουν οι μαθητές βασικές γνώσεις για τα δικαιώματα του παιδιού.
Πιο συγκεκριμένα:
Οι μαθητές :
- Να συνειδητοποιήσουν ότι τα παιδιά ως ευαίσθητη κοινωνική ομάδα έχουν ανάγκη από ειδική προστασία και μέριμνα τόσο πριν όσο και μετά τη γέννησή τους.
- Να γνωρίσουν ότι τα δικαιώματα του παιδιού προστατεύονται σήμερα από τη Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού, η οποία έχει επικυρωθεί από τα περισσότερα κράτη στον κόσμο.
- Να γνωρίσουν τα βασικά δικαιώματα που έχουν ως παιδιά και να ευαισθητοποιηθούν απέναντι σε κάθε περίπτωση παραβίασής τους.
- Να αναπτύξουν ακόμα περισσότερο τις διαθεματικές έννοιες άτομο-σύνολο και αλληλεπίδραση.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ? ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:
Διαθεματική προσέγγιση μέσω ομαδοσυνεργατικών εργασιών (Εποικοδομητισμός-Κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης ) σε συνδυασμό με καθοδηγούμενη αποκαλυπτική διδασκαλία (Συμπεριφορισμός).
ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ
? Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή : Το πρόγραμμα είναι απόλυτα συμβατό με Α.Π.Σ και το Δ.Ε.Π.Π.Σ. της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού. Αφορά τη συγκεκριμένη διδακτική ενότητα του σχολικού βιβλίου «Τα δικαιώματα του παιδιού» που βρίσκεται στη σελίδα 93.
Τα δικαιώματα του Ανθρώπου και συγκεκριμένα του παιδιού αποτελούν την αφορμή να προβληματιστούν οι μαθητές σχετικά με τα δικαιώματα των παιδιών που παραβιάζονται και για τους τρόπους αντιμετώπισης τέτοιων καταστάσεων.
? Γλώσσα : Παραγωγή γραπτού λόγου και φύλλα εργασίας σχετικά με τα δικαιώματα του παιδιού.
? Πληροφορική : Χρήση εκπαιδευτικών λογισμικών και διαδικτύου σχετικά με το θέμα. Γίνεται αναφορά στη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού που υπάρχει στην ιστοσελίδα της Unisef (www.unisef.gr), όπως και στο Συνήγορο του Πολίτη ως υπερασπιστής και ένα από τα τμήματα του είναι ο Κύκλος Δικαιωμάτων του Παιδιού.
? Εικαστικά : Δημιουργία εικαστικών θεμάτων σχετικά με τα δικαιώματα με διάφορες τεχνικές αλλά και με ψηφιακή επεξεργασία.
? Αγωγή Υγείας : Προβληματισμός και ευαισθητοποίηση σχετικά με τα δικαιώματα των παιδιών που παραβιάζονται και για τους τρόπους αντιμετώπισης τέτοιων καταστάσεων.
Ζωγραφίζοντας τα παιδιά του κόσμου